„Smalsučių“ gr. projektas „Daržovių ir vaisių kraitelė“

          Ruduo – metas, kai gamta dosniai dalijasi savo gėrybėmis. Šiuo laikotarpiu: rugsėjo 29 – spalio 17 dienomis mūsų grupėje vyko projektas „Daržovių ir vaisų kraitelė“, kurio tikslas – skatinti vaikų domėjimąsi vaisiais ir daržovėmis, ugdyti sveikos mitybos įpročius bei lavinti pažintinius, kūrybinius ir socialinius gebėjimus. Projektas buvo vykdomas trimis etapais, apjungiant įvairias ugdomąsias sritis.

I etapas – pažintis su vaisiais ir daržovėmis. Pirmojo etapo metu vaikai susipažino su įvairiais vaisiais ir daržovėmis, aiškinosi, kur jie auga – sode, darže ar šiltnamyje, sužinojo, kuo jie naudingi žmogaus organizmui. Mažieji piešė, spalvino, kirpo vaisius ir daržoves, kūrė kūrybinius darbelius. Projekto pirmojo etapo pabaigoje surengėme parodėlę „Mūsų sodo ir daržo draugai“, kurioje vaikai džiaugėsi savo kūrybos rezultatais.

II etapas – STEAM veiklos. Antrasis etapas buvo skirtas tyrinėjimui ir eksperimentavimui. Vaikai atliko įvairius STEAM veiklų eksperimentus su vaisiais ir daržovėmis: tyrinėjo jų savybes, lygino pagal spalvą, formą, dydį, svorį. Ugdytiniai atliko matematines užduotis, skaičiavo, rūšiavo, kūrė kompozicijas, išmatuojamus daržovių bokštus ir stebėjo, kaip kinta produktų savybės. Ypač daug džiaugsmo suteikė darbinė veikla „Spaudžiam sultis“, kurios metu vaikai sužinojo, kaip iš šviežių vaisių ir daržovių gimsta gardžios ir kvapnios sultys.

III etapas – kūrybinės veiklos ir vaidinimai. Trečiojo etapo metu vyko kūrybiškos ir žaismingos veiklos. Vaikai pasipuošė vaisių ir daržovių karūnėlėmis, dalyvavo žaidimuose – rateliuose, improvizavo ir kūrė spontaniškus vaidinimus. Salėje žiūrėjo spektaklį apie daržoves ir vaisius „Grūdelis ir Cukrelis“, kurio metu stebėjo veikėjų nuotykius, aptarė jų elgesį, kalbėjosi apie sveiką mitybą ir draugystę, o projekto pabaigoje patys suvaidino visiems puikiai žinomą pasaką „Ropė“.

Projektas „Daržovių ir vaisių kraitelė“ suteikė vaikams daug džiaugsmo, žinių ir naujų patirčių. Mažieji išmoko atskirti įvairius vaisius ir daržoves, suprato jų svarbą sveikatai, patys eksperimentavo, kūrė ir vaidino. Tokios veiklos ne tik lavina vaikų pažintinius gebėjimus, bet ir ugdo kūrybiškumą, bendradarbiavimo įgūdžius bei skatina sveikos gyvensenos įpročius nuo mažens.

IU Mokytoja

Jadvyga Grigienė