STEAM veikla „Lietuvos vėliava“

          Kovo 6–8 dienomis  „Smalsučių“ grupė dalyvavo STEAM projekte „Lietuvos vėliava“. STEAM mokymo esmė, tai supažindinti vaikus su biologijos, matematikos, inžinerijos pagrindais pasitelkiant žaidimo metodą. Projektui buvo numatytos tris veiklos:

  1. iš spalvotų kaladėlių vaikai dėliojo bokštą. Bokštas buvo statomas panaudojant Lietuvos vėliavos spalvas. Vaikai statė ir skaičiavo, kiek panaudojo geltonų, žalių, raudonų kaladėlių, taip pat sprendė, kokio aukščio bokštą statyti, kad jis tvirtai stovėtų ant žemės.
  2. vaikams buvo pasiūlyta nudažyti ryžius geltona, žalia, raudona spalvomis, juos išdžiovinti ir susluoksniuoti į stiklinį indą taip, kad atkartotų Lietuvos vėliavą. Vaikai tyrinėjo ryžius, įvardijo formą, spalvą. Skaičiavo, kiek kiekvienam vaikui telpa į žiupsnelį ryžių ir su kiekvienu lygino kam daugiau, kam mažiau. Vaikai buvo skatinami diskutuoti, kaip greičiau ir lengviau nusidažo ryžiai. Diskutuodami, vaikai nusprendė, kad ryžius džiovins ant palangės, nes nuo radiatoriaus sklinda šiluma. Vėliau juos spausdami su mediniu pagaliuku dėjo į stiklinį indą.
  3. vaikams buvo paruošti trys stikliniai indai su šaltu ir šiltu vandeniu. Vaikai dažė vandenį esantį induose. Pasiūlyta vaikams pastebėti, kur greičiau tirpsta dažai ir ryškiau nusidažo vanduo. Vaikai pastebėjo, kad inde su geltonais dažais šaltame vandenyje vanduo sunkiau nusidažė. Vaikai buvo skatinami diskutuoti – kodėl?

          Visose veiklose vaikai buvo skatinami ieškoti problemų sprendimų, skaičiavo, lygino, statė, konstravo, lavino kalbinius gebėjimus, turtino savo žodyną ir ugdėsi skaičiavimo ir matavimo kompetenciją.

Mokytoja

Rita Reišienė