ES projektas „Virtuali scena – ugdymo tobulinimas, naudojant skaitmenines technologijas“

Vilniaus rajono Avižienių vaikų lopšelis–darželis nuo 2019 lapkričio iki 2022 m. sausio mėnesio dalyvavo Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšomis finansuojamame projekte „Virtuali scena – ugdymo tobulinimas, naudojant skaitmenines technologijas“, kurio tikslas – tobulinti ikimokyklinio ugdymo mokyklų veiklą, į ugdymo procesą įtraukiant virtualių technologijų naudojimu pagrįstą metodiką. Virtualios realybės akiniai sėkmingai naudojami JAV vaikų ikimokyklinėse įstaigose, bet teatrinei edukacijai kol kas sistemingai nebuvo taikomi nė vienoje Europos Sąjungos valstybėje. Projekte dalyvavo Vilniaus r. Avižienių vaikų lopšelis–darželis, Vilniaus lopšelis-darželis „Eglutė“, Vilniaus lopšelis–darželis „Jovarėlis“, Vilniaus lopšelis–darželis „Pasaka“ ir Vilniaus Santariškių lopšelis–darželis. Prieš projekto vykdymą 2021 m. rugpjūčio 31 – rugsėjo 27 dienomis Avižienių vaikų lopšelio–darželio pedagogai dalyvavo nuotoliniuose mokymuose „IT technikos veiklos principai ir praktinis taikymas“ ir „Teatro bei dramos principų praktinis taikymas, ugdant vaikus“. Pedagogai gavo parengtą metodinę medžiagą, reikalingą projekto įgyvendinimui bei nuoseklias jos taikymo rekomendacijas. Įstaigos pedagogai ir „Smalsučių“ bei „Koraliki“ grupių ugdytiniai išbandė pažangiausią virtualios realybės akinių technologiją pažinčiai su Lietuvos Nacionaliniu Operos ir Baleto Teatro spektakliais. Vaikai buvo supažindinami su Sigito Mickio kamerine opera vaikams „Zuikis puikis“, Kareno Chačaturiano baletu „Čipolinas“ ir muzikos instrumentus pristatančia edukacine programa „Orkestras“. Šiuo projektu buvo siekiama įvesti vaikus į teatro pasaulį, supažindinti juos su orkestru ir baletu, kaip teatro žanru. Kiekvienam spektakliui pristatyti buvo skiriama po 12 užsiėmimų. Ugdytiniai naudodami virtualios realybės akinius, po kelias minutes trunkančio spektaklio epizodo peržiūros pereidavo prie kūrybinės veiklos, lavinančios kalbos, klausymo, pasakojimo, mąstymo, kūrybiškumo ir meninius įgūdžius. Ugdytiniai buvo skatinami įsivaizduoti, įsikūnyti į pasirinktą personažą, įsijausti į skirtingas menamas aplinkybes. Kurdami vaidmenį vaikai naudojo judesius ir kalbą kaip vaidybinės raiškos priemones. Taip pat ugdytiniai mokėsi spręsti problemas, improvizuoti skirtingus personažus ir gamtos bei aplinkos garsus. Projekto metu vaikai susipažino su maršo muzika, trimitu ir kitais pučiamaisiais instrumentais. Taip pat vaikai sužinojo, kaip muzika gali kurti skirtingą atmosferą, skirtingą šokio charakterį bei kaip spalvomis ir linijomis galima kurti muziką.

Šis projektas suteikė galimybę vaikams virtualios realybės akinių pagalba pamatyti tikrą spektaklį virtualioje aplinkoje bei patirti kūrybos džiaugsmą. Projekto dėka pedagogai bandė atskleisti ugdytinių kūrybinį potencialą, kritinį mąstymą, bendravimą ir bendradarbiavimą. Mes, kaip įstaiga, įgijome puikios dalyvavimo inovacijų diegime patirties. Kviečiame pasigrožėti projekto įgyvendinimo akimirkomis.

Mokytoja metodininkė

Jadvyga Grigienė