Kovo 15-24 dienomis „Smalsučių“ grupėje vyko ekologinis – pažintinis projektas „Žemė, vanduo ir oras“. Kadangi vaikai turi specifinių poreikių ir pažįsta pasaulį skirtingais būdais, organizuojant jų ugdymo(si) procesą ieškau kuo įvairesnių galimybių. Ugdant vaikų įvairius įgūdžius ir suvokimą, stengiuosi taikyti skirtingus ugdymo metodus, vienas iš jų – projektinė veikla. Projektai – vienas iš efektyviausiu ir aktyviausių vaikų ugdymo metodų. Ugdant „Smalsučių“ grupės vaikus, stengiuosi pateikti ugdytiniams kuo daugiau įvairių projektų. Jų dėka ugdomos įvairios vaikų kompetencijos, vaikai lavina kūrybiškumą, mąstymą, įgyja praktinių įgūdžių. Praktinė veikla vaikams labai patinka, nes ji sužadina vaikų susidomėjimą, aktyvumą, pasitikėjimą savimi.
Įgyvendinant projektą „Žemė, vanduo ir oras“ siekiau lavinti vaikų elementarius aplinkosaugos įgūdžius. Įvairių veiklų metu vyko pokalbiai, diskusijos, kodėl svarbu gerti vandenį, kam reikalingas vanduo gamtoje, kodėl turime saugoti žemę, rūšiuoti šiukšles? Vaikai žiūrėjo edukacinius filmukus, susipažino su žemės, vandens ir oro savybėmis, atliko bandymus ir eksperimentus. Lauke pūtė burbulus, stebėjo, kaip sniegas ir ledas virsta vandeniu. Ugdytiniai jau žino, kad vanduo teka, garuoja, iškrenta krituliais ir kad švarus oras ir vanduo – tai mūsų sveikata. Projekto metu daug dėmesio skyrėme meninei veiklai, saviraiškai. Buvo sukurtos kūrybinių darbų parodos „Žemė – mūsų planeta“, „Vanduo – gyvybės šaltinis“. Minint Pasaulinę Žemės dieną sodinome svogūnėlius, sėjome žolytę ir kūrėme STEAM parodą „Mūsų žemė“. Pasipuošę vandens lašelių karūnėlėmis, skambiomis dainomis bei linksmais šokiais minėjome Pasaulinę vandens dieną.
Šis projektas ne tik suteikė vaikams naujų žinių apie vandenį, žemę ir orą, bet ir suteikė daug džiugių emocijų. Už projekto įgyvendinimą ir bendradarbiavimą noriu padėkoti mokytojai Justynai Višnevskai – Brazinskei ir „Smalsučių“ grupės tėveliams.
Mokytoja metodininkė
Jadvyga Grigienė


















